nak menang iPhone 5S dan 5C? Klik banner dibawah ini :

Wednesday, October 26, 2011

Anak sanggup curi cincin, ludah dan gelar ibu perempuan murahan


Seorang anak yang kejam apabila bertindak mencuri cincin perkahwinan ibunya ketika ibunya sedang tidur dan kemudian digadai untuk mendapatkan wang.

Bekas kaki botol yang bernama David Collins, 28 tahun dijatuhi hukuman penjara selama dua tahun dan lima bulan oleh seorang hakim yang memberitahunya tindakannya itu 'sangat-sangat bermakna'. Hakim yang sama sebelum ini telah menerima pujian oleh golongan muda kerana cuba untuk memulihkan hidup Collins selepas mengalami ketagihan alkohol.

Mahkamah diberitahu bahawa dia telah memecah masuk ke rumah ibu bapanya di Cheltenham dan mencuri tiga cincin dari jari ibunya ketika dia sedang tidur.

Lisa Hennessy, peguam pendakwa di Mahkamah Crown Gloucester berkata, Collins yang mempunyai rekod jenayah kerana melakukan rompakan sebelum ini, telah diharamkan walaupun pergi ke rumah ibu bapanya oleh injunksi mahkamah.

Tetapi pada malam itu,dia menunggu sehingga ibunya Rena masuk tidur dan memecah masuk ke dalam rumah ibu bapanya. Bapanya, Ralph, kemudian mendengar bunyi bising dari dalam bilik tidur dan pergi untuk menyiasat. Beliau mendapati anaknya berdiri disebelah isterinya yang sedang tidur.

Pada tahun 2006, Collins telah dijatuhkan hukuman penjara selamasembilan bulan selepas mengaku bersalah kerana mendatangkan kecederaan parah dengan memukul seorang lelaki dengan kaki kerusi pada bulan Oktober 2005.

Apabila ibunya cuba untuk campur tangan, dia meludah muka ibunya dan memanggil ibunya itu 'perempuan murahan'. Dia mengaku bersalah kerana melakukan serangan itu dan diharamkan dari memasuki pub dan kelab-kelab selama setahun. Collins juga sebelum ini pernah melakukan jenayah
pecah rumah dan memiliki ganja dan pernah mencuri kereta milik bapanya dan mengalami kemalangan kerana memandu sambik membaca khidmat pesanan ringkas pada telefon beliau pada tahun 2001.

Di banglo kos sederhana milik ibu bapanya di pinggir Cheltenham, bapanya malam tadi menunjukkan bahawa tidak ada prospek akan berdamai dengan anaknya yang 'sesat' itu.

'Saya tidak akan pergi melawat beliau (dalam penjara), "katanya.
Related Posts Widget For Blogger with ThumbnailsBlogger Templates