nak menang iPhone 5S dan 5C? Klik banner dibawah ini :

Wednesday, October 26, 2011

Pemburu berjaya menembak mati babi sebesar beruang

Seorang pemburu telah menceritakan saat dia berhadapan dengan seekor babi seberat 800 paun

Winston Brown pergi memburu di Rush Springs, Oaklahoma dan disitulah beliau berhadapan dengan binatang itu. Brown berkata beliau telah melihat kesan haiwan tersebut sebelum ini tetapi tidak pernah terserempak dengan babi itu.




Beliau memberitahu KFOR TV, 'Ia kelihatan seperti lembu yang datang dari satu penjuru. Ia datang dan membuatkan sehingga rusa pun melarikan diri'. Risau dengan tindakan babi itu, Brown memanjat di atas pokok dan melepaskan tembakan pada haiwan itu.

'Peluru pertama kena pada bahu babi itu",katanya. Beliau menenang sasaran sekali lagi dan menembak babi tersebut yang mengenai kedua paru-paru dan akhirnya membunuhnya.

Menurut Jabatan Pertanian Negeri, haiwan liar telah banyak menimbulkan masalah di negeri ini yang memusnahkan tanaman dan mengganggu hidupan liar luar bandar. Mereka adalah karnivor, boleh membahayakan dan akan bertindak menyerang pada sesiapa pun.






Digambarkan sebagai penyumbang 'penyakit sakit hati yangdahsyat' di negeri Oaklahoma, Dr Rod Hall yang merupakan seoranh doktor haiwan menambah, 'Kami senang untuk 'menghilangkan' mereka dalam apa-apa cara sekali pun tanpa mencederakan haiwan lain atau alam sekitar.


WINSTON BROWN

Ingin melihat video babi tunggal tersebut?

Related Posts Widget For Blogger with ThumbnailsBlogger Templates