nak menang iPhone 5S dan 5C? Klik banner dibawah ini :

Tuesday, November 1, 2011

Ahli politik yang berjaya bunuh diri depan wartawan media


Budd Dwyer bunuh diri semasa sidang akhbar di depan orang ramai dan kamera TV. Tak nak menangani rasuah dan bayaran, Budd Dwyer mengeluarkan pistol Magnum 357 dari sampul kertas. Budd Dwyer adalah seorang ahli politik yang berjaya. Beliau seorang yang cerdas, kerjaya politik nya menjadi mimpi buruk dan akhirnya beliau ambil keputusan tersebut (bunuh diri).

Sewaktu beliau bercakap di depan orang ramai sebelum menembak di kepala nya, Budd Dwyer banyak bercakap tentang kematian dan ingin mati kerana membunuh diri. Beliau masih ingin hidup, tapi tiada pilihan lain. Beliau bekerja keras untuk mencapai sesuatu dalam politik dan akan kehilangan segalanya kerana tuduhan rasuah. Sudah pastinya beliau ada masalah, mungkin kepala otak berserabut dan putus asa.

Biodata Robert “Budd” Dwyer. Beliau lahir pada 21 November 1939 dan menjadi bendahara dari negara bahagian Pennsylvania. Sidang akhbar disiarkan di televisyen di mana ia bunuh diri terjadi pada 22 Januari 1987 di gedung DPR negara bahagian di Harrisburg.
Untuk saat-saat nak mati, Budd Dwyer mengaku tidak bersalah kerana menerima rasuah. Sekiranya benar beliau bersalah, beliau akan dikenakan 55 tahun penjara dan denda sebanyak $300,000 Dollar. Sebelum beliau bunuh diri, beliau meninggalkan wasiat untuk keluarganya dan duit sebanyak $1.280.000 Dollar.

sumber
Related Posts Widget For Blogger with ThumbnailsBlogger Templates